İnternet üzerinden alışveriş yapan insanların sayısının artmasıyla e-ticaret sitelerinde de gözle görülür bir artış meydana gelmeye başladı. Artık her gün milyonlarca insan alışveriş merkezlerine gitmek yerine sanal mağazalardan alışveriş yapıyor ve ödemesini gerçekleştiriyor. E-ticaret sitelerinden yapılan alışverişlerde genel olarak 3 ödeme yöntemi bulunuyor. Bunlardan ilki kapıda ödeme yöntemi, ikincisi…
Devamını OkuHemen Çıkma Oranı, internet sitenizi ziyaret eden kişilerin açılış sayfası dışında herhangi bir sayfaya geçiş yapmadan sitenizden ayrılma oranını gösteren bir metriktir. Bu metrik internet siteleri için çok önemli bir yere sahiptir. Hemen çıkma oranının yüksek olması kullanıcıların sitenizi beğenmediğini ve sitede kullanıcı çekmeye yönelik tasarımsal ve…
Devamını OkuÜlkemizde son yıllarda e-ticarete olan ilgi artmış ve tüketiciler sanal ortamdan alışveriş yapmaya yönelmiş durumda. Tüketicilerin ilgisinin sanala yöneldiğini gören işletmecilerde müşteri kaybını önlemek ve satışlarını arttırmak için çareyi e-ticaret sitesi açmakta buluyor. Büyük küçük demeden birçok işletme açtığı e-ticaret siteleri ile müşterilerine sanalda da hizmet veriyor. E-ticarette ki…
Devamını OkuGerek iş hayatımızda gerekse eğitim hayatımızda bir fikrimizi, işimizi karşımızdakilere iletirken en çok başvurduğumuz yöntemlerden bir tanesi sunum yapmaktır. Ancak sunum yapmak sanıldığı kadar kolay değildir. Etkileyici bir sunum yapmak için gerekli olan bazı altın kurallar vardır. Bizde bu yazımızda sizler için etkili sunum teknikleri üzerinde durduk. Etkili Sunum…
Devamını OkuKullanıcı deneyimi tanım olarak bir ürünün sistemin veya hizmetin kullanımından ve öngörülen kullanımdan kaynaklanan kişinin algıları ve tepkileridir. Günümüzde rekabet halinde olan firmalar kullanıcı deneyimi konusuna son dönemlerde oldukça fazla yatırım yapmaya başlamışlardır. Arama motorlarının da son zamanlarda dikkatle üzerinde durduğu bir olay haline gelmiştir. Web sitenizi ziyaret eden…
Devamını Okuİnternetin hayatımızın merkezine oturmasıyla birlikte her geçen gün SEO çalışmalarının önemi daha da artmakta. İster e- ticaret sitesi olsun ister bir blogger sayfası, herkes arama motorlarında kendisini üst sıralara taşımak için gerekli seo uyumlu makale çalışmaları yapıyor. Web sitelerinde blog sayfaları açılarak burada siteyi tanıtıcı veya siteyle alakalı makaleler…
Devamını OkuGoogle Adwords adından da belli olduğu gibi Google’ın sunduğu bir reklam hizmetidir. Reklamını yayınlayarak Google da üst sıralara çıkmak ve daha fazla müşteriye hizmet vermek isteyen işletmeler tarafından sıkça tercih edilen bir hizmettir. Google’ı dünyanın en büyük markası yapan ve gelirlerinin %90’ını sağlayan kanal Google Adwords 'tür. Google arama motoru…
Devamını OkuHepimizin bildiği gibi internet mecrasında çok sayıda elektronik ticaret sitesi bulunmaktadır. Fakat bu sitelerin hepsi başarılı olamamaktadır. Bunun sebebi olarak birçok neden sayılabilir fakat en önemlisi elektronik ticaret girişiminde bulunan girişimcilerin attığı adımlardır. Her ne kadar bütün imkanlar sağlanmış olsa da girişimci tarafından atılan ilk adımlar sağlam olmadığı taktirde girişim…
Devamını OkuE-ticaret sektöründe rakiplerinizin bir adım önüne geçmek ve satışlarınızı arttırabilmek için uygulayabileceğiniz birçok yöntem bulunuyor. Bunlardan bir tanesi de müşterileri siteye çekmek için en etkili yol olan site tasarımları. Oluşturduğunuz e-ticaret sitenizin tasarımı, sitenizin kaderini belirliyor. Bu nedenle yapacağınız en ufak bir hata bile ciddi oranda müşteri kayıplarına…
Devamını OkuOnline alışveriş yapan kullanıcıların güvenini kazanıp, isteklerini yerine getirmek gün geçtikçe zorlaşıyor. Hiç aklınıza gelmeyecek nedenlerden dolayı alışverişi yarıda bırakıp siteyi terk edebiliyorlar. Bunun nedenlerine daha yakından bakacak olursak, kullanıcıların alışveriş esnasında karşılaştıkları bir sorunun cevabını hızlı bir şekilde bulamayışları karşımıza çıkıyor. Sitenin iletişim kısmında yer alan telefon ve…
Devamını OkuE-ticarette başarılı olabilmek için ne sattığınız ne satacağınız kime satacağınız ve sizinle rekabette olacak firmaların durumları önemlidir. İşinizin e-ticarete uygun olup olmadığını anlamak için aşağıdaki sorulara cevap verebilmelisiniz; Neden E-ticaret? E-ticaret müşterilerinizle sizin aranızdaki sınırları kaldırmaktadır. E-ticaret 7/24 hizmet verebilen bir firma haline getirecektir. E-ticaret satacağımız ürünlere ve emeğimize değer…
Devamını OkuE-ticaret siteniz varsa dikkat çekici bir logo hazırlamak yapacağınız ilk işlerden biri olmalıdır. Bu logonun farklı ve ayırt edici özelliklerde olması marka bilinirliğinizi artıracak ve sitenizin tanınmasında sizlere en iyi yardımı sunacaktır. İyi ve dikkat çekici bir logo tasarımı yapmak düşünüldüğü kadar kolay bir iş değildir. Yeni kurulan e-ticaret siteleri…
Devamını OkuEskiden cep telefonları, sadece arama yapmak için kullanırdı. İnsanlar için iletişim, haber alma aracı olarak yeterliydi. Ancak akıllı telefonların, tabletlerin hayatımıza girmesiyle birlikte cep telefonu kavramı farklı bir boyuta atladı. İnternetin, akıllı telefon ve tablet ile mobil ortama aktarılmasının sağladığı, erişim ve kullanım kolaylığı kullanıcıların mobil cihazları, masaüstü cihazlara göre…
Devamını OkuSektöre yeni girmiş veya henüz gelişimini tamamlayamamış firmaların en büyük problemlerinden biri kendi alanlarındaki büyük firmalar ile rekabet etmektir. Bu firmalar kısıtlı bütçe ve ürünleri ile pazarda yer edinebilmek, marka haline gelmek ve tercih edilebilirliğini arttırmak isterler. Doğru rekabet stratejileri ile kısa zamanda bunları sağlamaları mümkündür. Özellikle piyasaya yeni girmiş…
Devamını OkuGeçmişte tüketiciler sadece bulundukları ortamdaki ve yakın çevresindeki kişilere ürünlere ilişkin deneyimlerini aktarabilirken, günümüzde internet sayesinde tanımadıkları kişilere de fikirlerini, düşüncelerini ve deneyimlerini sunabilmektedirler. Bu bağlamda, internet mağazalarında yer alan ürüne ilişkin görsel öğeler, teknik bilgiler ve kullanıcı yorumlarının tüketicilerin satın alma kararına etkisini belirlemek ve kullanıcı yorumlarının satın…
Devamını OkuBir e-ticaret sitesinin başarısız olmasına neden olan birçok faktör bulunur. Bizde bu yazımızda e-ticaret sitelerinin müşteri kaybetmesine neden olan bu faktörleri inceleyeceğiz. Yetersiz kargo ücreti bilgisi: E-ticaret sitelerinden alışveriş yapan müşteriler bu alışverişin kendilerine ne kadara mal olduğunu bilmek isterler. Müşterilerin alışverişlerini tamamlamadan önce sepetteki fiyata ek olarak alacakları…
Devamını OkuGelişen teknoloji ile birlikte rekabetin git gide arttığı e-ticaret sektöründe marka olup adını kullanıcılara duyurmak oldukça zor hale geldi. Kullanıcılar artık ürün almanın dışında sektörde meydana gelen gelişmeleri takip etmek ve ürünler hakkında bilgi edinmek için e-ticaret sitelerinin blog sayfalarında vakit geçirmeye başladılar. Ancak kullanıcıların bu blog sayfalarında vakit geçirmelerini…
Devamını OkuSon dönemlerde online satış mecralarının hızla çoğalmasıyla birlikte pazarlama yöntemleri de dijital ortama ayak uydurmak durumunda kalıyor. Arama motorları ve sosyal ağlar pazarlamacıların yeni gözdesi haline geliyor. Türkçe karşılığı yeniden pazarlama olan remarketing, e-ticaret sitenize gelen kullanıcılara tekrar ulaşmanızı sağlıyor. E-ticaret sitenize daha önceden girmiş olan müşterilerinize, ziyaret ettikleri bölümler…
Devamını OkuHer geçen gün artan rekabet e-ticaret sitelerinin de ürün satışını zorlaştırmış ve müşteri kayıplarına neden olmuştur. Bu rekabetten kurtulmak isteyen işletmeler ise etkili pazarlama teknikleri geliştirerek bir adım öne çıkmıştır. Bizde bu yazımızda işletmeler için etkili pazarlama tekniklerinden bahsedeceğiz. 1. Arama Motoru Optimizasyonu (Search Engine Optimization) : SEO , temel…
Devamını OkuArama motorlarına site hakkında bilgi vermesi için web sayfasına kodlarına eklenen etiketlere meta etiketleri denir. Çoğunlukla sayfanın kaynak kodlarında bulunan
… etiketleri içerisine yazılır. Bu ekleme sayesinde hem Google hem de ziyaretçiler site veya sayfa hakkında bilgi edinirler. Tanımladığınız meta etiketleri arama motorları, HTTP ve W3C tarafından kabul görülmüş etiketler… Devamını OkuÜrün/hizmet alışverişinin internet ortamında yapılması olarak basitçe tanımlayabileceğimiz elektronik ticaret, her geçen gün artan bir hızda büyümeye devam ediyor. İnternetten alışveriş yapmayanlar konunun tamamen dışında ama internetten alışveriş yapanların da büyük bir çoğunluğu ödeme yöntemlerinin çeşitliliği konusunda bilgi sahibi değil. Bir e-ticaret sitesinden alışveriş yaparken ödeme ekranına gelindiğinde tüketiciye sunulan…
Devamını OkuÇağımızda internetin sıkça kullanılmaya başlanılmasıyla birlikte e-ticaretin önemi de gözle görülür bir şekilde artış göstermiştir. Bu durum kobilerin Türkiye piyasasında kendine yer bulmasıyla birlikte, hızla bu piyasadaki yükselişini sağlamıştır. Tamda bu nedenden dolayı e-ticaret kobiler için çok önemli bir fırsat olarak nitelendirilir. Kobilerin e-ticaret ile piyasaya daha derinden katılması rakipleri…
Devamını OkuGünümüzde alışveriş için siteye gelen müşterilerin büyük bir çoğunluğu sepeti tamamlamadan siteden ayrılmaktadır. Sepet terk oranının yüksek olduğu e-ticaret sitelerinde ödeme kolaylıklarına verilen önem sayfa tasarımına verilmemektedir. Sepet terk oranını düşürmek için hem sitenin ana sayfasının hem de ödeme sayfasının tasarımını sadeleştirip, müşterilerin istekleri doğrultusunda düzenlemek faydalı olacaktır. Yapılan bu…
Devamını Okuİnternetin gün geçtikçe gelişmesiyle birlikte ekonomik açıdan sağladığı olanaklarda artmaya başlamıştır. İnternet ile gelen e-ticaret sitelerinin artış göstermesi yeni pazarların oluşmasına sebebiyet vermiştir. Böylece e-ticaret alanında yeni iş modelleri yapılanmaya başlamıştır. Çizgileri pek fazla belli olmayan bu modelleri birbirinden ayırt etmek kolay olmasa da yüzeysel olarak bir sınıflandırma yapmak mümkündür.…
Devamını OkuSon yıllarda internetin ve teknolojinin büyük gelişim göstermesiyle birlikte sosyal medya kullanımı arttı, hatta hayatımızın büyük bir parçası haline geldi desek yanlış olmaz. Bu durumda insanlar vaktinin çoğunu sosyal medyaya ayırır hale geldi ve çeşitli kanallarda hesaplar açmaya başladı. Gencinden yaşlısına her kesimin ilgisini çeken sosyal medya e-ticaret sitelerinin…
Devamını Okuİnternetin hayatımıza kattığı ve vazgeçilmez olan e-ticaretin pazardaki payı her geçen gün artıyor. Koşullar her ne olursa olsun alışverişi istediği zaman istediği yerden yapabilmenin verdiği rahatlık insanları e-ticarete daha da yaklaştırıyor. Diğer bir açıdan düşündüğümüzde e-ticaret fiziksel bir mağazaya göre daha fazla kar ve daha fazla müşteriye ulaşma imkanı sağladığından…
Devamını OkuDropshipping ( Stoksuz E-Ticaret ) nedir? Hangi amaçla kullanılır? Nasıl Yapılır? Dropshipping (Stoksuz E-Ticaret) Nedir? DropShipping kavramı stok tutulmadan, tedarikçilerle çalışarak yapılan e-ticaret şeklidir. Girişimin depo olanağı veya kendi ürettiği ürünler yoksa, bu şekilde bir satış şeklini seçebilir. Tedarikçiden alınacak ürünler sisteme girildikten sonra, sipariş geldikçe tedarikçi ile iletişime geçilerek,…
Devamını OkuE-ticaret sitelerinde ürün fotoğrafları satış oranlarını etkileyen en önemli etkendir. Fiziksel mağazalardaki ürünü inceleme ve dokunma hissinin yerini alabilmesi için bazı noktalara dikkat etmek gerekmektedir. Ziyaretçilerin o ürünü almasındaki en büyük etkenler ürün açıklaması, ürün resimleri ve müşteri yorumlarıdır. Profesyonel bir fotoğrafçıyla anlaşabilir veya basit adımlarla kendiniz de yapabilirsiniz. Işıklandırma…
Devamını OkuBu yazımızda e-ticaret siteleri için kolay kullanılabilen, etkili yönetim ve analiz araçlarını inceledik. E-ticaret sitenizi açtıktan sonra ihtiyaç duyabileceğiniz araçları kullanarak, satışlarınızı ve müşteri memnuniyetini arttırabilirsiniz. Ziyaretçi davranışlarını izlemek, üyelerinize e-mail ile ulaşmak, çeşitli formlar ile dönüşler almak veya hangi sayfanızdan en çok çıkış olduğunu incelemek gibi yapmanız gerekenleri takip…
Devamını OkuÜlkemizde e-ticaret hacmi 2014 yılı itibariyle 15 milyar dolarlık bir hacme sahiptir. Bu oranın gelecek yıllarda yükselerek artması beklenmektedir. Siz de bu hacimde bir satış ortamında yer almak istemez misiniz ? E-Ticaret Sitesi Şirketime Ne Fayda Sağlayabilir ? 1- Şirketinizin satışlarının düştüğü dönemlerde e-ticaret sitenizin satışları daha da yükselecektir. Özellikle kış…
Devamını OkuE-ticaret sektöründe en çok tercih edilen tedarikçi firmaları sizin için derledik. WeCart XML Entegrasyonu ile kolayca stoksuz eticaret'e başlayabilirsiniz. Kargo ve stok sorunu olmadan, satışlarınızı yapabilirsiniz. www.3aaaithalat.com Ürün Çeşitleri : Nikah, düğün, nişan, sünnet aksesuar ve ürünleri Firma Adı : 3AAA İTHALAT BİLİŞİM PAZARLAMA HİZM.TEKS.DERİ SAN. Telefon : 0212 519 11…
Devamını OkuSiparişlerinizi otomatik aktarabilirsiniz Entegrasyon iki farklı uygulamanın otomatik bir şekilde haberleşmesini sağlamak amacıyla yapılan yazılım eklentisidir. Örneğin, e-ticaret alt yapınızda oluşan siparişlerinizin otomatik bir şekilde kargo firmasına düşmesini sağlamak için yazılım firmanızdan Kargo Entegrasyonu talep etmelisiniz. E-ticaret yazılımınız muhasebe programınızla birlikte çalışabilir Ya da siparişlerinizin otomatik olarak muhasebe programınıza aktarılmasını…
Devamını OkuÜrün açıklaması, ürün sayfasına girdiğinizde resim ve fiyattan sonra en çok dikkat edilen alandır. Çünkü ziyaretçi şeklini ve fiyatını beğendiği ürünün detaylarını öğrenip, diğer ürünlerle karşılaştırma yaparak karar vermek ister. Bu karar aşamasında olumlu etki bırakmak için açıklama alanını özenli bir şekilde doldurmalıyız. Peki nelere dikkat etmeliyiz ? 1- Açıklama alanı çok…
Devamını OkuAlan adı bir e-ticaret sitesi için çok önemlidir. E-ticaret sitenizin internet ortamındaki adresidir. Sonradan değiştirmeniz ziyaretçileriniz için uygun bir imaj bırakmayacağından, doğru adresi seçmelisiniz. Alan adı uzunluğu 13-15 karakterden uzun olmamalıdır. Uzun olması durumunda akılda kalıcılık azalacaktır. Anlamlı kelimeler olabildiği gibi, anlamı olmayan ama okunması kolay kısa kelimeler de olabilir.…
Devamını OkuElektronik ticaret, bilinen adı ile e-ticaret, işletmelerin ürünlerini internette satışa sunması için gerekli olan yazılım, ödeme sistemleri, tasarım, donanım ve sunucu hizmetlerinin bir araya geldiği sistemler bütünüdür. E-ticaret sitesi kurmak için bazı prosedürlerin yerine getirilmesi gerekir. İlk gerekli proesdür şirket sahibi olunmasıdır. Şahıs, ananim ya da limited şirket farkı olmadan…
Devamını OkuE-Ticaret ile engelleri ortadan kaldırın ! Yaklaşık 5 milyon engellinin bulunduğu ülkemizde engelli nüfusun iş gücüne katılım oranı ne yazık ki tüm nüfusun katılım oranının yarısı kadar. Bu durumda çalışma imkanı bulamayan engelli insanlar ise zamanlarının çoğunu evde geçirmek zorunda kalıyorlar. Ancak geçmiştekinin aksine teknolojinin gelişmesi ile engelli insanlar içinde…
Devamını OkuKarlı ve yağmurlu havalar e-ticaret siteleri için büyük bir ciro sağlıyor. Dışarıda gezebilecek bir hava olmadığı zaman e-ticaret % 20 oranında artış gösteriyor. 2014 ve 2015 yıllarında yağan bereketli kar yağışı nedeni ile, ülkemizde evden dışarı çıkamayan bir çok insan internet trafiğini oldukça artırıyor. İnternet trafiği arttıkça e-ticaretin de yükseldiğini…
Devamını OkuBu yazımızda e-ticaret siteleri ve fiziksel mağazalar arasındaki farklardan bahsedeceğiz. E-ticaret sitelerinin artıları ve eksileri, fiziksel mağazalara göre farkları, personel sayıları, ciroları ve daha bir çok başlık bu makalede… Aslında makale başlığımızdaki sorunun cevabını siz vereceksiniz. Biz bu yazıda sizlere 2 türlü kıyaslama yapacağız. Uzun yıllara dayanan sektördeki tecrübelerimize istinaden,…
Devamını OkuÜlkemizdeki büyük ölçekli e-ticaret siteleri için, aslında her şey bir rüya ile başlamıştı. İmkansızlıklar içerisinde düşlerinin peşinden giden, ısrarcı girişimciler, bugün ülkemizin elektronik ticaretine yön veren milyonlarca dolarlık şirketlerin patron koltuklarında oturuyorlar. İleride, belki de bu kişilerden birisi siz olacaksınız. Eğer sizde onlar gibi azimli bir girişimci olmak istiyorsanız bu…
Devamını OkuGünümüzde tüketiciler, e-ticaret sitelerinin çoğalması ile kolay, hızlı ve rahat biçimde alışveriş yapmayı tercih ediyorlar. Satın alacakları ürünleri tek bir yerden hemen almayı istiyorlar. Bu yüzdende e-ticaret şirketleri devamlı olarak yeni ürünler ekleyerek ürün yelpazelerini genişletmeye ve tüketicilere daha fazla alternatif sunmaya çalışıyorlar. Çok fazla ürün seçeneği sunmak ilk bakışta…
Devamını OkuBu yazımızda Facebook Reklam Yönetimi ile ilgili değerli bir yazılım olan QWAYA’dan bahsedeceğiz. E-ticaret sitenizde sunduğunuz bir ürün, daha önce kullanıcının deneyim yaşamadığı, yeni tanıtılan bir ürün ise, bu ürünü tüketicilere sunabileceğiniz en uygun mecra sosyal medyadır. Sosyal Medya devi Facebook, kullanıcılarının çok fazla zaman geçirdiği bir platformdur. Bu…
Devamını OkuEticaret siteniz için en önemli faktörlerden birisi de hiç şüphesiz ki çalışmakta olduğunuz kargo firmasıdır. Müşteri, vermiş olduğu siparişi getiren kargo firmasını sizden ayrı bir şirket olarak görmez. Bu yüzden çalışmakta olduğunuz kargoyu kontrol etmek sizin ana görevlerinizden birisidir. Kargo gönderimi yaptıktan sonra ürününüzün teslim edilip edilmediğini çalıştığınız kargo firmalarının…
Devamını OkuE-ticaret sektörüne katılmayı mı düşünüyorsunuz? O zaman bu yazımızı mutlaka okumalısınız. Sizlere e-ticaret sitesi kurmak için yapmanız gereken adımları tek tek anlatacağız. Bir e-ticaret web sitesi, sizin fiziki mağazanızda bulunan ürünleri, sanal ortamda online olarak satışa sunar. Mağazanızın farklı çevrelerde adının duyulmasına, daha fazla müşteri kitlesi elde etmenize ve…
Devamını OkuGoogle Adwords Nedir ? Arama sonuçları, sayfanın sol tarafında görünür. Google, web sitelerini veya belgeleri arama sonuçlarına yerleştirmek için ödeme kabul etmez. Ancak, reklam verenler, sayfanın sağ tarafında veya bazen arama sonuçlarının üst kısmında görünen Google AdWords reklamlarını satın alabilir. Google AdWords, Google’ın reklamcılık programıdır. AdWords, basit ve etkili reklamlar…
Devamını OkuGünümüzde E-ticaret artık hayatımızın önemli bir parçası olmuş durumda. Gelişen teknoloji ve iyileştirilen imkanlar sayesinde insanlar artık yorulmadan web üzerinden alışveriş yapmanın keyfini çıkarıyor. Bu durumda e-ticaret sitesi sayısının büyük ölçüde artmasını sağladı. Rekabetin fazla olduğu bu sektörde ön plana çıkmanın en önemli püf noktası ise doğru kanalları kullanarak reklam…
Devamını OkuE-bülten nedir? E-Bülten internet üzerinden yapılan bir iletişim türüdür. Son yıllarda internetin hızlı gelişimi ile birlikte e-ticaret siteleri bünyelerindeki ürünler ve web sitelerinde yaptıkları yenilikler, duyurular gibi güncel durumlardan müşterileri, çalışanları ve tüm sektörü haberdar etmek için bu iletişim yolunu kullanmaya başlamıştır. E-bülten kullanmak neden gereklidir? E-bülten ile müşterilerinizle…
Devamını OkuDünyada her geçen gün teknolojinin gelişmesi ve hayatımızın büyük bir parçası haline gelmesi insanları e-ticarete yöneltmiş durumda. Müşteriler artık fiziki mağazaları gezerek vakit harcamak yerine internet üzerinden alışveriş yapmaya daha sıcak bakıyor. Bu durumda internet üzerinden sanal mağaza açan işletme sayısını bir hayli arttırmış bulunuyor. Ancak sadece sanal mağaza açmak…
Devamını Oku