Meta Etiketleri Nelerdir? Siteye Nasıl Eklenir?

Blog Single

Arama motorlarına site hakkında bilgi vermesi için web sayfasına kodlarına eklenen etiketlere meta etiketleri denir. Çoğunlukla sayfanın kaynak kodlarında bulunan <head>…</head> etiketleri içerisine yazılır. Bu ekleme sayesinde hem Google hem de ziyaretçiler site veya sayfa hakkında bilgi edinirler. Tanımladığınız meta etiketleri arama motorları, HTTP ve W3C tarafından kabul görülmüş etiketler olmalıdır.

Meta etiketleri geniş bir konudur. Aşağıda kullanılması arama motorları tarafından önemli olan Google tarafından da önerilen meta etiketlerinden bahsedeceğiz;

Title

<title>Sayfanın Başlığı</title>

Title aslında bir meta etiketi değildir fakat meta açıklamaları ile birlikte kullanılır. Bu etiketi tanımladığınızda arama sonuçlarında görünmesini istediğiniz başlığı açıklamış olursunuz. Doğru gösterim için 60 karakteri aşmamanız sizin faydanıza olur.

Description

<meta name=”description” content=”Sayfanın açıklaması” />

Meta description diğer bir deyişle meta açıklamaları arama sonuçlarında sayfanın kısa açıklamasının yapıldığı yerdir. Sitenizdeki her sayfa için bir meta açıklaması bulundurmanız Google tarafından önerilen bir durumdur. Arama sonuçları 160 karaktere kadar açıklamanızı gösteririr.

Robots

<meta name=”robots” content=”…, …” />

Arama motorlarına Verilecek bilgileri tanımlar. İçerisinde nofollow, follow, index, noindex gibi farklı parameteler bulunur. Burada tanımlanan bilgilere göre Google botlar sayfa hakkında işlem yapar. Alternatif olarak robot.txt dosyasından da tanımlanabilirler.

Content-Type

<meta http-equiv=”Content-Type” content=”…; charset=…” />

Bu etiket ile sayfanın içerik türünü sayfada kullanılan karakter kümesini tanımlar. Bizim için burada en önemli olan karakter kümesidir. Türkçe karakterler de dahil olmak üzere bir çok karakteri içinde bulunduran UTF-8 burada tanımlanır.

Refresh

<meta name=”refresh” content=“x;url” />

Bu etiket sayfanın ne kadar zamanda yenileneceğini belirtir. İsteğe bağlı olarak belirlenen süre sonunda yeni bir sayfaya yönlendirme de yapılabilir. Alternatif olarak 301 yönlendirmesiyle de aynı işlem gerçekleştirilebilir.

Notranslate

<meta name=”google” content=”notranslate” />

Kullanıcılarınızın tamamı sitenizde kullandığınız dili bilmiyor olabilir. Google bunu göz önünde bulundurarak sayfa açıldığında çeviri için bir bağlantı verir. Eğer bunu vermesini İstemiyorsanız bu etiketi kullanabilirsiniz.

Keywords

<meta name=”keywords” content=”…..” />

Sayfanıza ait anahtar kelimeleri  tanımlayan meta etiketidir. Yazınıza ait önemli birkaç anahtar kelimenizi buradan yazabilirsiniz.

Bu meta etiketleri Google tarafından paylaşılmış, kabul görenler olarak geçmektedir. Diğer meta etiketlerinin de kullanılmasının farklı faydaları olabilir. Özellikle Keywords, Title ve Description etiketlerinin kullanılması sayfanızın sıralamasına büyük katkılar sağlamasa da web standartlarına göre sitenizin uygun ve eksiksiz olmasını sağlar.  Dikkat etmeniz gereken nokta, içerik hakkında bilgi veren meta etiketleri web sayfasının geneline değil tanımlanan sayfaya özgü olmalıdır.

Bu Gönderiyi Paylaş :

Yorum Yap