E-Ticaret Sitesi Nereye Reklam Vermeli ?

Blog Single

Günümüzde E-ticaret artık hayatımızın önemli bir parçası olmuş durumda. Gelişen teknoloji ve iyileştirilen imkanlar sayesinde insanlar artık yorulmadan web üzerinden alışveriş yapmanın keyfini çıkarıyor. Bu durumda e-ticaret sitesi sayısının büyük ölçüde artmasını sağladı. Rekabetin fazla olduğu bu sektörde ön plana çıkmanın en önemli püf noktası ise doğru kanalları kullanarak reklam vermek ve müşteride iyi bir izlenim oluşturmak. Bir e-ticaret sitesi reklam vermek istiyorsa bunu isteğe bağlı olarak ücretli, ücretsiz veya ikisini bir arada vererek gerçekleştirebilir.

Ücretsiz reklam çalışmaları nelerdir?

Ücretsiz reklam çalışmaları herhangi bir ücret ödemeden organik olarak kendi çalışmalarınızla oluşturduğunuz reklam ve tanıtım çalışmalarıdır. Ücretsiz reklam denilince akla ilk gelen yöntem ise Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) dur. SEO;temel olarak web sitelerinin, başta Google olmak üzere Yandex, Bing vb. arama motorlarının, arama kriterlerine uyumlu hale getirilmesi, istenen kelime veya kelimelerde sitenin üst sıralara yerleşmesinin sağlanmasıdır. Diğer bir deyişle sitelerin iyileştirilmesi ve geliştirilmesidir.
Diğer bir yöntem ise Sosyal Medya Optimizasyonu (SMO)dur. Sitenize eklenen ürünlerin veya oluşturduğunuz makalelerin , kampanyaların sitenize ait sosyal medya kanalları aracılığı ile paylaşılarak müşterilerin yeniliklerden haberdar edilmesi durumudur. SEO’ya büyük ölçüde katkısı bulunmaktadır.
Bunların dışında yapabileceğiniz diğer ücretsiz reklam çalışmaları ise blog yazmak, forumlara ve sözlüklere üye olarak sitenizi tanıtacak yazılar yazmak, sektörünüzle ilgili önemli web sitelerinden ücretsiz backlink almak olabilir.

Ücretli reklam çalışmaları nelerdir?

Siteniz için belirli bir bütçe ayırarak vermiş olduğunuz reklamlardır. Sitenizin sağlıklı bir şekilde yükselmesi için organik yolları kullanmak çok önemlidir. Ancak ücretsiz reklam çalışmalarıyla gerekli başarıyı elde edemiyorsanız ücretli reklam vermenizde fayda olabilir.
Google Adwords, en önemli ücretli reklam kanalıdır diyebiliriz. Adwords ile e-ticaret siteleri belirli bir ücret ödeyerek sektörlerinde sık aranan kelimelere yoğunlaşarak o kelimelerde Google arama motorunda üst sıralara yerleşebilir.
Google’ın bir diğer hizmeti olan Adsense’i kullanarakta e-ticaret siteleri ücretli reklam verebilir.
Ayrıca Youtube, Facebook gibi kanallara da ücretli reklamlar verebilirsiniz. Facebook reklamları hakkında detaylı bilgi edinmek için Facebook Reklam Programları konulu yazımızı okuyabilirsiniz. Her kesime hitap edeceği için televizyon kanallarına reklam vermekte önemli oranda başarı sağlar ancak diğer yöntemlere göre daha maliyetlidir.

Bu Gönderiyi Paylaş :

Yorum Yap