Son dönemlerde online satış mecralarının hızla çoğalmasıyla birlikte pazarlama yöntemleri de dijital ortama ayak uydurmak durumunda kalıyor. Arama motorları ve sosyal ağlar pazarlamacıların yeni gözdesi haline geliyor.
Türkçe karşılığı yeniden pazarlama olan remarketing, e-ticaret sitenize gelen kullanıcılara tekrar ulaşmanızı sağlıyor. E-ticaret sitenize daha önceden girmiş olan müşterilerinize, ziyaret ettikleri bölümler baz alınarak onlara özelleştirilmiş reklamlar sunuluyor.
Örnek vermek gerekirse kozmetik ürünleri satan bir e-ticaret siteniz mevcut. Cilt bakımı kategorisini inceleyen potansiyel müşterilere, sitenizden ayrıldıktan sonra ziyaret ettikleri diğer sitelerde tekrar reklamınızı görmeleri sağlanıyor. Böylelikle sitenizden ayrılan ve diğer sitelere giren kullanıcı sürekli sizin reklamınızı görerek sitenize tekrar girme ve satın alma işlemini gerçekleştirme ihtimali yükseliyor.
Yeniden pazarlama(remarketing) cookie bazlı bir teknoloji kullanıyor. E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıların bilgisayarına, JavaScript kodu içeren bir cookie yerleştiriyor. Ardından kullanıcı web sitenizden çıktığı anda onu takip etmeye başlıyor. Remarketing temel olarak bir e-ticaret sitesine, marka bilinirliği oluşturma, reklam kampanyalarının etkisini ve satışa dönüşüm oranını arttırma imkanı sunuyor.
Remarketing Nasıl Yapılır?
Markanızın bilinirliğini sağlamak, satış hacminizi yükseltmek, daha çok müşteri elde etmek için remarketing’in nasıl yapıldığını sizlere aşağıda sırasıyla anlattık.
Sitenizde bulunan her sayfaya etiket yapın
Kategorilerinizde ki her sayfayı etiketlemek doğru kullanıcıya doğru ürünü göstermenizi sağlayacaktır. Böylelikle yüksek seviyede müşteri etkileşimini elde etmek kaçınılmaz olacaktır.
Farklı teknikleri test edin
Remarketing çalışmanız da daha iyi sonuçlar elde etmek için denediğiniz kampanyaları test edin. Kampanya sonuçlarınızı düzenli olarak takip edin. Gerektiği yerlerde reklam çalışmanızın görsel, metin, bulunduğu sayfa gibi niteliklerini iyileştirerek farklı alternatifler deneyebilirsiniz. Alışveriş yapan veya yapmayan müşteriler hakkında istediğiniz bilgiye ulaşma imkanınız mevcut. Bu durumda sürekli alışveriş yapan müşterilerinize daha özel, kişiselleştirilmiş reklamlar sağlarken alışverişini tamamlamayan müşteriler için genel kapsamda kampanya hakkında mail veya reklam gösterimi yapabilirsiniz. Bu da size sitenizin trafiğinin ve potansiyel müşterilerinizin artmasını sağlar.
Ölçülebilir remarketing kampanyaları
Yaptığınız reklamlar ve mailingler sonucu önemli kaynaklar toplamış olacaksınız. Her bilgiyi çok iyi değerlendirin. Hedefleri, ilgi alanlarını, içeriğe dayalı kullanıcıların demografisini çıkarın. Elde ettiğiniz bilgiler dahilin de farklı, çarpıcı yatırım getirileri oluşturabilirsiniz.
Spesifik mesajlar oluşturun
Hedef müşterileriniz için farklı reklam içerikleri veya mesajlar oluşturun. Her kullanıcı kitlesine aynı reklam tipini uygulamayın. Kullanıcıların ihtiyaçlarını, ilgi alanlarını analiz ederek onlara istediklerini sunun. Online pazarlama ve reklam alanlarında en etkili taktik: müşteri bazlı kişiselleştirilmiş reklamlar ve mesajlar uygulamaktır.
Reklamlarınıza sınırlama getirin
Devamlı müşterilerinizi, takipçilerinizi sinirlendirmemek, değerli vakitlerinden çalmamak adına remarketing çalışmalarınızın gösterimlerine sınırlamalar getirin. Bunu reklamlarınızın gösterildiği sayfaları kısıtlayarak veya günlük gösterim için ayırdığınız miktarı standart ölçüde minimize ederek yapabilirsiniz. Bunun size getirisi ise müşterilerinizin reklam bombardımanına tutulmasını engelleyerek onları markanızla ilgili olumsuz düşüncelerden uzak tutabilirsiniz.
Remarketing çalışmanızda sosyal ağ olmazsa olmaz
Kampanya çalışmalarına başlamadan önce sosyal ağlardan kullanıcıların tepkilerini ölçebilirsiniz. Geniş düşünmekte fayda var: Marka reklam stratejilerinizi sadece Google Adwords veya PPC üzerinden yapmak yerine e-posta remarketing, sosyal medya remarketing ya da arama odaklı remarketing gibi çeşitli yollarla da yapabilirsiniz. Her farklı yöntem, değişik kitlelerde işe yarar.
Özetleyecek olursak Remarketing ;
- Web sitenizde sürekli ziyaretçi oranlarını arttırabilirsiniz.
- Sitenizde ilk sayfadan çıkış (bouce) oranlarını azaltabilirsiniz.
- Satış hacminizi ve geri dönüşüm oranını yükseltebilirsiniz.
- Marka adınızın direkt aranma oranını arttırabilirsiniz.