Satışlarınızı Öldürebilecek 5 E-Ticaret Tasarım Hatası

Blog Single

E-ticaret sektöründe rakiplerinizin bir adım önüne geçmek ve satışlarınızı arttırabilmek için uygulayabileceğiniz birçok yöntem bulunuyor. Bunlardan bir tanesi de müşterileri siteye çekmek için en etkili yol olan site tasarımları. Oluşturduğunuz e-ticaret sitenizin tasarımı, sitenizin kaderini belirliyor. Bu nedenle yapacağınız en ufak bir hata bile ciddi oranda müşteri kayıplarına neden olabiliyor. Bizde bu yazımızda e-ticaret sitelerinin müşteri kayıpları yaşamasına neden olan 5 hatadan bahsedeceğiz.

1.Kalitesiz Görseller :

Bir e-ticaret sitesi için en önemli unsurlardan bir tanesi şüphesiz sitedeki görsellerdir. Sitede kullanılacak olan görsellerin kalitesiz ve yetersiz olması müşterilerin alışverişini gerçekleştirmeden siteden ayrılmasına neden olacaktır. Sitedeki ürünlere ait görsellerin her açıdan çekilmiş ve kaliteli olmasına dikkat etmek gerekir. Ürün fotoğraflarının profesyonel çekim olması müşterilere güven verecek ve satın alma kararlarına olumlu yönde etki edecektir.

2.Yetersiz Ürün Açıklamaları :

E-ticaret sitelerindeki ürünlere ait açıklamaların ürün hakkında detaylı bilgi vermesi çok önemlidir. Ürünlerine yeterli açıklamaları yazmayan siteler müşteriler tarafından güven sarsıcı olarak bulunur ve genelde tercih edilmez. Açıklamaların ürün hakkındaki tüm detayları ve müşterilerin ihtiyacı olan ürün özelliklerini bildirmesi siteye büyük katkı sağlar.

3.Site içi arama özelliği :

E-ticaret siteleri için en önemli şeylerden bir tanesi de site içi arama özelliğidir. Mutlaka her e-ticaret sitesinde bulunması gereken site içi arama özelliği müşterilerin aradıkları ürünlere vakit kaybetmeden doğrudan ulaşmasını sağlar. Site içi arama özelliği bulunmayan sitelerde müşteriler aradıkları ürünü bulmak için uğraşmak zorunda kalırlar bu da müşterilerin o ürünü daha kolay ulaşabilecekleri başka sitelerden almasına neden olur.

4.Kötü Alışveriş Sepeti Tasarımı :

E-ticarette en sık yapılan hatalardan bir tanesidir.Alışveriş sepetlerinin tasarımı e-ticaret siteleri için oldukça önemlidir. Müşteri sepetine girdiğinde aldığı ürünlerin tamamını görebilmelidir. Sepette ürün görseli, adedi, fiyat bilgisi, kargo bedeli ve gönderen firma bilgisi gibi birçok detay müşteriye sunulmalıdır. Bu bilgilerin eksik olması müşterinin tedirgin olmasına ve ürünü almaktan vazgeçmesine neden olabilir.

5.Farklı Ödeme Seçeneklerinin Bulunmaması :

Sitede farklı ödeme seçeneklerinin sunulmaması, sitenin tercih edilmemesine sebep olabilir. Bazı müşteriler alışveriş yaparken kredi kartı kullanmak istemeyebilir. Bu nedenle müşterilere banka havale seçeneği sunulmalıdır. Ayrıca ödeme sırasında müşterileri tek ya da birkaç kredi kartı ile sınırlandırmamak gerekir. Mümkün olduğunca fazla banka ile çalışmak önemlidir. İnternetten alışveriş yaparken tedirgin olan kullanıcılar içinde kapıda ödeme seçeneği sunmak sitenizi bir adım öne çıkarabilir

Bu Gönderiyi Paylaş :

Yorum Yap