E-Ticaret Sitelerinde Ürün Açıklaması Nasıl Olmalıdır?

Blog Single

Ürün açıklaması , ürün sayfasına girdiğinizde resim ve fiyattan sonra en çok dikkat edilen alandır. Çünkü ziyaretçi şeklini ve fiyatını beğendiği ürünün detaylarını öğrenip, diğer ürünlerle karşılaştırma yaparak karar vermek ister.

Bu karar aşamasında olumlu etki bırakmak için açıklama alanını özenli bir şekilde doldurmalıyız.

Peki nelere dikkat etmeliyiz ?

1- Açıklama alanı çok kısa veya çok uzun olmamalıdır. Çok kısa olursa yetersiz bilgi verecek, uzun olursa da okuyucuyu sıkarak sayfadan çıkmasına sebep olacaktır. Bölümlere ayırarak, aralarda boşluklar bırakarak bu alanı kullanmalısınız.

2- Önemli noktalarda kalın yazı stili kullanarak dikkat çekmeye çalışın.

3- Açıklama bölümüne ürün videosu koymanız büyük artı sağlayacaktır. Videoyu kendinizde çekebilirsiniz.

4- Ürün açıklamasına ürün özellikleri ile ilgili dikkat çekici resimler de ekleyebilirsiniz.

5- Eğer tedarikçi firma ile çalışıyorsanız, otomatik açıklama alanları sitenize yüklenecektir. Bazen bu alanlar bozuk gelebilir, veya yazım yanlışı içerebilir. Mutlaka ürünlerinizin açıklamasını okuyup, düzenlemeleri yapmalısınız.

6- Ürünün açıklamasını yaparken, o ürünü aradığınızı ve neleri öğrenmek istediğinizi düşünün. Bu doğrultuda özelliklerini yazmaya çalışın. Mesela bir bebek salıncağı ürününde, kendinizi anne baba yerine koyarak, bu ürünü ne amaçla alabileceklerini, ne beklediklerini ve ürününüzün neleri karşıladığını tarif etmeye çalışın. Emniyet kemerli olduğu, ayrıca yatar pozisyona gelebildiği, büyüyebildiği, devrilmelere karşı emniyetli olduğu, pembe ve mavi renkleri olduğu, 2 yıl garantisi olduğu gibi…

7- Rakip sitelerden aynı ürün açıklamalarını okuyarak da fikir alabilirsiniz, fakat aynı metni kullanmamaya çalışın. Arama motorları için orjinal metinler her zaman önemlidir.

8- Arama motorlarında ürününüzün ön planda olması için, SEO bölümünde girdiğiniz anahtar kelimeleri mutlaka açıklama bölümünde kullanmaya çalışın.

Bu Gönderiyi Paylaş :

Yorum Yap