İnternetin hayatımıza kattığı ve vazgeçilmez olan e-ticaretin pazardaki payı her geçen gün artıyor. Koşullar her ne olursa olsun alışverişi istediği zaman istediği yerden yapabilmenin verdiği rahatlık insanları e-ticarete daha da yaklaştırıyor. Diğer bir açıdan düşündüğümüzde e-ticaret fiziksel bir mağazaya göre daha fazla kar ve daha fazla müşteriye ulaşma imkanı sağladığından ticaret sektörüne girmek isteyenlerin gözdesi haline gelmiş durumda. Sektörün sağladığı avantajlardan faydalanmak ve rakiplerinizle mücadele etmek için arama motorlarında üst sıralara çıkmanız gerekiyor. Tüm bu süreçte sitenize dair yapmanız gereken en önemli şey SEO. Kısaca e-ticarette başarılı olmanın yolu SEO’ dan geçiyor.
E-ticaret siteniz için yapmanız gereken bir çok optimizasyon var. Fakat bu çalışmaları yapmak için önce sektörünüzü ve rakiplerinizi çok iyi tanımanız gerekiyor. Henüz bu sektöre girmediyseniz size yardımcı olabilmesi açısından Yeni Başlayanlar İçin E-Ticarete Dair İpuçları yazımızı okuyabilirsiniz. Eğer mevcut bir e-ticaret siteniz varsa ve bunun için SEO yapmak istiyorsanız başlangıç için 5 önemli maddeden bahsedebiliriz.
1. Müşteri Odaklı Olun
Öncelikle SEO çalışması yürütürken müşterilerinize her zaman 1. önceliği verin. Güven veren, kolay kullanılan ve sayfa içinde rahat gezilen bir tasarım edinin. Sayfanıza gelen müşteriler aradığı ürünü kolay bulamaz ve sayfanıza güven duymazsa alışveriş yapmaktan vazgeçebilir. Bu süreçte sayfanıza sürekli giren ve aradığını bulamayıp çıkan ziyaretçiler çoğaldıkça Google sizin sayfanızın kaliteli olmadığı fark eder ve sıralamalarda geriye düşürür.
2. Ürünlere Ait Yazı ve Görselleri Optimize Edin
E-ticaret sayfanızda satışa sunduğunuz ürünlerin fotoğraflarını siz çekin veya bu konuda profesyonel destek alın. Fotoğraflarınız daima özgün olsun. Alt ve title etiketleri kullanarak anahtar kelimelerinizle görseller kısmında ön sıralara çıkabilirsiniz. Aynı şekilde ürüne ait açıklamalarınızı hem müşteriyi ürüne dair bilgilendirecek hem de anahtar kelimelerinizi kullanabilecek şekilde ayarlayın.
3. Google Analytics, Search Console ve Benzeri Google Hizmetlerini Kullanın
Sayfa hakkında daha iyi optimizasyonlar yapabilmek ve çalışmalarınızı yöneldiğiniz sektöre göre en doğru şekilde ayarlamak için Google’ın ücretsiz olarak sunduğu hizmetlerden faydalanın. Bu hizmetler ile sayfanıza dair birçok raporu anlık olarak görebilirsiniz. Ayrıca verdiği özel hizmetlerden faydalanabilir bu sayede daha çok müşteriye ulaşabilirsiniz.
4. Robot.txt ve Sitemap Kullanın
Google’ı bilgilendirmek amacı ile sitemap ve robot.txt dosyalarını mutlaka kullanın. Bunlar Google botlarına sayfanız hakkında bilgi verir. Bu sayede Google indexlenmesini daha hızlı yapar ve sağladığınız kolaylıktan dolayı size artı puan verir. Aynı şekilde site ziyaretçilerinizin de sitenin genel yapısını anlaması amacıyla sayfanızda bir site haritası mutlaka bulundurun.
5. Sosyal Medya ve İmleme Siteleri
SEO çalışmalarının görünmez eli sosyal medya ve imleme siteleridir. SEO sadece teknik detaylardan oluşmaz. Sosyal medya ve imleme sitelerini doğru kullandığınız taktirde ziyaretçileriniz artar ve kitleniz genişler.
Başlangıç için bu konulara dikkat ederek sektörünüzdeki rekabet boyutuna göre arama sonuçlarında üstte gelmeye başlayabilirsiniz. Fakat SEO bir süre yapılıp bırakılacak bir iş değildir. E-ticarette başarılı olmak için çalışmalarınızı sürekli yapmalı ve rakiplerinizi çok iyi takip etmelisiniz. İlk sayfalara geldiğinizde bunun kalıcı olmayacağını çalışmalara devam etmediğinizde gerileyeceğinizi unutmayın.